یکی از نکات اصلی در بازاریابی، جذب مشتری می باشد.
مجموعه بازاریابی و تیم فروش شما باید به ترفندهای جذب مشتری تسلط کامل داشته باشند.
30 تکنیک آموزشی جذب مشتری
1- سعی کنید افراد نا لایق را به عنوان دوست قبول نکنید؛
2- قضاوت کردن را کنار بگذارید، همه را بهترین فرض کنید تا مشتریان را به سمت خود جذب کنید؛
3- یک ارزیابی واقعی و حساب شده انجام دهید؛
4- در مسیر فروش، شما باید نقش یک مشاور و یک پژوهشگر را ایفا کنید؛
5- ظاهر خودتان و همکارانتان باید به روز باشد؛
6- به ظاهر محیط کار خود بیشتر توجه کنید؛
7- اگر در جریان درخواست ها و نظرات تجاری قرار بگیرید، بهتر است؛
8- شما در وحله اول باید یک کارمند نمونه باشید؛
9- از اینکه موفقیت های خود را به عموم بگویید نترسید؛
10- از راه های ارتباطی جدید استفاده کنید؛
11- تمام تلاش خود را بکنید تا مشتریان دست اول را شناسایی کنید؛
12- کارت ویزیت، تنها راه معرفی شما نیست. راه های دیگر در جهت جذب مشتری را امتحان کنید؛
13- تبلیغات موثر داشته باشید و بر روی عکس های تبلیغاتی بیشتر تمرکز کنید؛
14- کتاب خواندن را در برنامه روزانه یا هفتگی خود قرار دهید؛
15- سعی کنید نمایشگاه های مرتبت با کسب و کارتان را از دست ندهید؛
16- با مشاغل دیگر به صورت توافقی کار کنید تا بازار کار خود را گسترش بدهید؛
17- مشتری باید از حرف های شما متوجه شود که شما به دنبال جلب رضایت آن ها هستید؛
18- از همان مرحله اول استخدام نیرو، باید آن ها را آموزش دهید؛
19- پاداشی را مشخص کنید در جهت افزایش فروش برای تیم فروش؛
20- یک فهرست از مشتریان احتمالی تهیه نمایید؛
21- با استفاده از نامه، مشتری خود را بیابید؛
22- پیشنهاد می دهیم که روش نقطه به نقطه را در مسیر بازاریابی خود حتما امتحان کنید؛
23- حتما به مشتریان قدیمی و دائمی خود تخفیف بدهید؛
24- شما به یک اطلاع رسانی قوی در جهت جذب مشتریان جدید نیاز دارید؛
25- بهترین روش در عرضه محصولات را انتخاب کنید؛
26- تیم فروش و شخص شما باید تمام تلاشتان را بکنید تا انتظارات مشتریان را براورده کنید؛
27- ژتون تخفیف و اشانتیون را فراموش نکنید؛
28- در تمام نقاط کار، قیمت خود را به شکل واضح نشان دهید؛
29- در مسیر افزایش فروش، باید سرعت خود و تیم فروش خود را افزایش دهید؛
30- قسمتی را به عنوان تسهیلات و خدمات پس از فروش مشخص کنید .